top of page

DEPREMİN ÜSTÜNDEN BİR YIL GEÇTİ, DEPREMZEDE ECZACILAR UNUTULDU!



DEPREMİN ÜSTÜNDEN BİR YIL GEÇTİ,

DEPREMZEDE ECZACILAR UNUTULDU!

 

Ülkemizi derinden etkileyen 6 Şubat tarihli depremin üzerinden tam bir yıl geçti. Depremde hızlı bir şekilde organize olup halka kesintisiz hizmet vermeyi sürdüren eczacılar ise geçen bir yılın ardından unutuldu.

Depremzede eczacıların sorunlarıyla yalnız bırakıldığını söyleyen Tüm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, “depremden sonra canla başla vatandaşa hizmet vermeye çalışan depremzede eczacılar unutularak sorunları ile baş başa bırakıldı” dedi.


6 Şubat’ta meydana gelen depremde, ülke genelindeki eczanelerin yaklaşık altıda biri olan 5 bin eczanenin etkilendiğini vurgulayan Saydan, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Depremde eczanelerimiz yerle bir oldu ama bizler; depremin olduğu andan itibaren diğer illerdeki eczacılarımızla ve eczane teknisyeni arkadaşlarımızla, örgütlerimizle deprem bölgesine koştuk. Sahra eczaneleri kuruldu, bu eczanelerin bütün ilaç ve tıbbi malzemeleri, çocuk mamalarına kadar eczanelerimizden gönderildi, ancak depremde mağdur olan eczanelerimiz ne yazık ki yalnız bırakıldı.”


Deprem felaketi sonrası eczanesi yıkılan, yağmalanan veya ilaçlarıyla dolapları sağlam kalmasına rağmen ailesinden, arkadaşlarından, meslektaşlarından kayıplar yaşadığı ve bölgesinde nüfus kalmadığı için farklı bir bölgeye gitmek isteyen eczacılar, acılarını hafifleterek hayatlarına devam edebilmek, ailelerini geçindirebilmek ve depolara olan borçlarını ödeyerek çalışanlarına istihdam sağlamak, kısacası normal hayatlarına dönebilmek için çabalıyorlar.

Bütün bu sorunların yanı sıra, depremden sonra bölge halkına kesintisiz ilaç ve eczacılık hizmeti sunmaya devam eden konteyner eczanelerin elektrik giderleri karşılanmıyor. Ayrıca depremzede eczacıların hırsızlık, gasp gibi sorunlarına ek olarak bölgedeki göçmenlerin reçete bedeli ödemelerinde yaşanan 3-4 aylık gecikmeler de ciddi ekonomik problemlere yol açıyor. Depremin üzerinden bir yıl geçmiş olabilir ama yaşanan sorunlar maalesef geçen süre ile birlikte ortadan kalkmış değil.

 

TEİS olarak, 7 gün 24 saat ülkemizin her yerinde vatandaşlarımıza hizmet vermek için çabalayan eczacılarımızın sesini bir kez daha duyurmak istiyoruz. Depremden etkilenen bölgelerde ilaç ve eczacılık hizmetinin devam edebilmesi için yetkililerden depremzede eczacıların sorunlarına bir an önce çözüm bulmasını talep ediyoruz.”


                                                  TEİS BASIN BÜROSU/06/02/2024


 






BİRGÜN


SONSÖZ



BAŞKENT




bottom of page