top of page

BASIN AÇIKLAMASI..


İLAÇ TAKİP SİSTEMİNDE NELER OLUYOR ?

TEİS: “İLAÇLAR ARTIK TAKİP EDİLEMİYOR”

FİRMANIN SÖZLEŞMESİ BİTTİ, ECZACILAR MAĞDUR OLDU.

Sağlık Bakanlığı’nın İlaç Takip Sistemi (İTS), hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin bitmesiyle sekteye uğradı. Yaklaşık bir aydır ilaçların sorgulaması yapılamıyor, ilaçlar takip edilemiyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Tüm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, ”Sağlık Bakanlığının övünç kaynağı olan İlaç Takip Sistemi, eczacılarımıza hizmet veremiyor sıkıntımız büyüktür. Yaklaşık bir aydır on-line işlemler menüsü ve İTS yardım menüsü çalışmıyor” dedi.

Ecz. Saydan açıklamasını şöyle sürdürdü:

”İlaç takip sisteminde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Örneğin ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmektedir. Bu durumda ,ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamaktadır. Çünkü İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamamaktadır.

Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda ise ; ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona ermiş ve firmanın sistem desteğini çekmiş olduğunu öğrendik.

Bizim bildiğimiz devlette DEVAMLILIK esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz;

-Bu sözleşmeler yapıldığında , sözleşme süreleri bittiği zaman DESTEĞİN DEVAMI için sözleşmeye şart konulmadı mı?

-İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken DESTEK İŞLEM MENÜLERİ ne zaman hizmete açılacak ?

TEİS olarak, Sağlık Bakanlığımızdan, olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin DESTEK HİZMETLERİNİN ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini istiyoruz. Değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılması kabul edilemez bir durumdur. TEİS olarak, üye eczacılarımızın yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için bu konudaki girişimlerimizi sürdüreceğiz.”

bottom of page