top of page

SENDİKAMIZCA BAYER TÜRK KİMYA SAN. LTD. ŞTİ.’NE GÖNDERİLEN YAZI


20/09/2018

 TEİS2018-60

BAYER TÜRK KİMYA SAN. LTD. ŞTİ.’NE

FATİH SULTAN MEHMET MAH. BALKAN CAD. NO: 53

ÜMRANİYE-İSTANBUL

Konu : Bepanthol marka ürününüzün eczane dışında satılmasına yönelik aldığınız karar hk.

Ürettiğiniz ilaçların hastalara ulaştırılmasında önemli bir rolü olan eczanelerimizin firmanızla olan ilişkileri 64 yıllık bir geçmişe dayanmakta ve bu köklü geçmiş sayesinde de hekimlerin , halkın ve eczacıların gözünde bir eczane markası olarak elde ettiği güvene dayalı bir şekilde ürünleriniz son kullanıcıya ulaşmaktadır.

Tanıtımlarınızda “Sadece eczanelerde”, “eczacınıza danışın” ve “eczanelerde” şeklindeki vurguları ön plana çıkarıyor olmanıza rağmen bu söylemin aksine, eczacı kamuoyunda infiale neden olan ve temsilcilerinizce de doğrulanan “Bepanthol cilt bakım kremi ve bebek bakım kremlerinin çeşitli e-ticaret sitelerinde ve kişisel bakım mağazalarında satılmasına” yönelik olarak almış olduğunuz karar, firmanızla eczaneler arasındaki sektörde örneği pek bulunmayan bir şekilde köklü geçmişe dayanan güvene ciddi şekilde zarar vermiş bulunmaktadır.

Bayer Global’in ülkemizi üretim merkezlerinden biri olarak tercih etmesinin ve ürettiği ürünleri buradan 40 ülkeye ihraç ediyor olmasının en önemli nedenlerinden biri hiç kuşku yok ki yıllar içerisinde sağlanmış olan bu güven ortamıdır. Her ne kadar ilaç dışı ürün kategorisine girmiş olsa da bizim için sağlık ürünü olan söz konusu markanızın sağlık profesyoneli olmayan ve amacı sadece “satış” ve “kâr” olan kişilerin insafına terk edilmesi, depolama ve saklama koşullarının firmanızca kontrol edilemeyeceği internet ve mağaza ortamlarına verilmesi ürün güvenliğinizi tehlikeye sokacağı gibi, oluşacak fiyat ve sunum farklılıkları eczanelerimizin de güvenilirliğine ve imajına zarar verecektir.

Firmanızın ve Bepanthol markasının yanı sıra eczanelerimize de zarar vereceğini düşündüğümüz, sektörün tüm kesimlerinin de yanlış olarak gördüğü bu uygulamanızdan vazgeçmenizi ve aldığınız bu karar sonrası tüketiciyi yanıltmaya/aldatmaya yönelik bir unsur haline gelen;  “Sadece eczanelerde” , “eczacınıza danışın”, “eczanelerde” vb. şekillerdeki eczacı ve eczane güvenini kullanmayı amaçlayan ifadeleri tanıtımlarınızda kullanmayı kaldırmanızı her türlü hukuki hakkımız saklı kalmak kaydıyla talep ediyoruz.

Ecz. Nurten SAYDAN

TÜM ECZACI İŞVERENLER SENDİKASI

GENEL BAŞKANI

Comments


bottom of page