top of page

BASIN AÇIKLAMASI…

  • Yazarın fotoğrafı: TEİS
    TEİS
  • 20 Eki 2014
  • 1 dakikada okunur

MEDULA arıza

ECZANE PROVİZYON SİSTEMİ DÜZGÜN ÇALIŞMIYOR

         Eczane Medula Provizyon sistemi, 1 aya yakın süredir kesintiye uğrayarak, eczacıların ve vatandaşların kâbusu olmaya devam ediyor. Sekteye uğrayan sistem yüzünden eczacılar hastaların hiç bir bilgisine ulaşamıyor, ilacını alamayan hastalar ciddi anlamda mağdur oluyor, hasta ve eczacı yine karşı karşıya geliyor.      

         Son 1 aydır ve özellikle pazartesi günleri,diğer günlerde ise sabahları Medula sistemi eczacılara ve hastalara sıkıntılı anlar yaşatıyor.

         Konuyla ilgili bir açıklama yapan Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, sistemin düzenli bir şekilde çalışmamasını eleştirdi.

Saydan, “Eczanelerimiz 24 saat açık ama kesintisiz çalışmayan sistem yüzünden hizmet veremiyoruz. Artık kesintisiz çalışan bir sistem istiyoruz” dedi

         Saydan açıklamasını şöyle sürdürdü:

         “Hastalar e-reçete ile eczanelere geliyor, ancak sistem çalışmadığı için eczacılar hastaların hiç bir bilgisine ulaşamıyor, ilacını alamayan hastalar ciddi anlamda mağdur oluyor. Bu durum eczacıya ve hastaya zor anlar yaşatıyor.

Ancak son bir aydır pazartesi kesintileri sürekli olmaya başladı. Bu durum eczacıları canından bezdiriyor, hastaları mağdur ediyor.

          Sistemdeki sorunun nedeni ; genellikle SPAS (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi )hatası olup,bazen gece nöbetlerimizde de sorun yaşabiliyoruz.

         Vatandaşın ilacını sorunsuz alabilmesi için SGK’nın sistemdeki SPAS Müstahaklık Sorgulama Sistemi kaynaklı problemi çözmesi, Medula sistemini 24 saat hizmet verir hale getirmesi gerekiyor. Her pazartesi günü bu sorunu yaşamak istemiyoruz. Bizler, eczacılar olarak kesintisiz çalışan bir Medula provizyon sistemine reçete girerek hastalarımızın ilaçlarını vermek istiyoruz.”

TEİS BASIN BÜROSU/20/10/2014

bottom of page