ARŞİV
0

SGK,HİZMET SUNUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE YAPILAN BAŞVURUMUZ.

TEİS

Değerli Üyelerimiz ,

E-reçete uygulamasında yaşanan sorunlarla  ile ilgili olarak sizlerden gelen istekler doğrultusunda SGK,Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğüne gerekli başvuru yapılmıştır. Yapılan başvuru aşağıda bilgilerinize sunulur.

TEİS

                                                                                                             11/01/2013

                                                                                                          TEİS 2013-05

                                                T.C.

            SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

            HİZMET SUNUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

            ANKARA

            Konu: E-reçete uygulamasında yaşanan sorunlar hakkında.

         1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren ülke genelinde uygulamaya başlanan E-reçete uygulamasında yaşanan sorunlar hakkında SendikamızKamu Kurumları Komisyonu tarafından hazırlanan ve bunların çözüm önerilerini içeren rapor ekte bilginize sunulmuş olup,

         Yaşanan sorunların ivedilikle çözümü için gereğini bilgilerinize arz ederim.                                                    

                                                                                            Ecz. Nurten SAYDAN

                                                                               Tüm Eczacı İşverenler Sendikası

                                                                                                Genel Başkanı

E-REÇETE UYGULAMASINDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

1-)  Kurumunuz tarafından yapılan açıklamalara göre E-reçeteye yazılan kırmızı ve yeşil reçete ilaçlar için, reçete ekine kırmızı ve yeşil reçete eklenmesine gerek olmadığı ancak,     E-reçetenin açıklama bölümüne “mevzuata uygun yazılmıştır” gibi bir ifadenin eklenmiş olması gerektiği reçete kontrol birimleri tarafından bildirilmektedir.

Yeşil ya da Kırmızı reçetesi yazılı olduğu halde eczanelerimize gelen E-reçete sahiplerinin tekrar doktora geri yönlendirilmemesi, reçete düzelttirmek için işgücü ve zaman kaybı yaşanmaması amacıyla,

SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN;

Hekimlerimizin E-reçete hazırlarken Medula Sistemine reçete tipi ( kırmızı-yeşil reçete) ile reçete seri ve no.’su girebilecekleri bir bölümün eklenerek hekimlerimizin yazdıkları yeşil veya kırmızı reçetenin seri numaralarını sisteme girebilmelerinin sağlanması için gerekli düzeltmenin yapılması gerekmektedir.

2-) Sağlık Uygulama Tebliği’nin “6.1.2. Yatarak tedavilerde reçetelerin düzenlenmesi” başlıklı bölümünün 2. Maddesine göre  yatan hasta reçeteleri için  “Eczanemizde yoktur” kaşesinin basılması ve başhekim onayı alınması zorunluluğu bulunmaktadır.

10 Ocak 2013 tarihli SUT değişikliğinde herhangi bir düzenleme yapılmadığı için E-reçete şeklinde yazılmış yatan hasta reçetelerinin karşılanmasında ciddi anlamda sorun yaşanmasında neden olacağından,

SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN;

E- reçete için bu işlemin elektronik olarak yapılması ve/veya  SUT ‘un “6.1.2. Yatarak tedavilerde reçetelerin düzenlenmesi” başlıklı bölümünün 2. Maddesinde E-reçeteler için “eczanemizde yoktur kaşesi ve başhekim mührü aranmaktadır” yönündeki düzenlemenin kaldırılması gerekmektedir.

3-)Diğer önemli ve ilaç vermemizde sıkıntı yaratan sorun ise ; Hekimler tarafından hastalara e-reçete düzenlenmesi sırasında kullandıkları programda bulunan ilaç listelerinin güncel olmaması sebebiyle, SGK sisteminde pasif olan barkodlu ilaç yazılmakta ve medula programında ilgili reçete aktarımında bu pasif barkodlu ilaçlar verilememektedir.Bu yüzden hasta tedavisi için gerekli olan ilaca ulaşamamaktadır.

SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN;

E-reçete yazan doktorların yazılım programlarındaki ilaç listeleri Sağlık Bakanlığından alınmaktadır. Sağlık Bakanlığı tarafından ödenen ilaçların listelerinin çok ivedi olarak SGK sistemindeki ilaçlara uyumlu hale getirilerek güncellenmesi gerekmektedir. Genel Müdürlüğünüzün bu konuda desteklerini beklemekteyiz.

Sendikamız tarafından bu konudaki sıkıntı Sağlık Bakanlığına yazılı olarak iletilmiştir.

Ayrıca;

E-reçete uygulaması ile birlikte hasta isim –telefon –adres gibi bilgilerin alınma zorunluluğunun ortadan kalkması nedeniyle, herhangi bir sorun ya da düzeltme halinde hastalara ulaşım mümkün olmamaktadır.

Bu nedenle de Medula Provizyon sisteminde reçete giriş bölümünde isteğe bağlı olarak hasta telefonun işlenebilmesi için bir düzenleme yapılması gerekmektedir.

Gereğini bilgilerinize sunarız.

                                                        TEİS KAMU KURUMLARI KOMİSYONU

NOT: SGK, GSS GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLAÇ VE ECZACILIK DAİRE BAŞKANLIĞI’NA BİLGİ İÇİN GÖNDERİLMİŞTİR.

Kategori :Başvurularımız Etiketler: 

Yeniliklerden haberdar olun

Yazıyı paylaşın

İlgili yazılar

Yorum Yazın

You must be Logged in to post comment.

© 2017 Tüm Eczacı İşverenler Sendikası. Bütün Hakları Saklıdır.